With love from Italy... Czyli co warto zjeść we Włoszech ;) część I

23:44 Unknown 1 Comments



Dziś pragnę Wam przedstawić moją relację z pobytu we Włoszech. Tym razem odwiedziliśmy Rimini i ten rejon postaram się Wam przybliżyć ;)

Uwielbiam poznawać nowe miejsca od kuchni, dosłownie ;) Dlatego też w tej części przedstawię Wam smaki, które zapamiętałam i zapomnieć nie mogę ;)

- We Włoszech koniecznie spróbujcie lody ! Nakładane są łopatką, dzięki czemu gałki są na prawdę duże. Ponadto możemy wybrać czy wolimy lody w wafelku czy w pojemniczku.


- Oczywiście pizza ! Wypiekana jest najczęściej z pieca opalanego drewnem na bardzo cienkim cieście. Jeśli wybierzecie się do restauracji to oprócz ceny zamówionej potrawy w rachunek wliczona będzie obsługa. W zależności od prestiżu lokalu, cena może sięgać ok. od 0,40 € nawet do 5 €. Nie chcecie ponosić takich kosztów ? Weźcie na wynos ;)

- Kawa ! Wszak to włosi zapoczątkowali kulturę picia kawy. Nie przepadam za espresso, zdecydowanie wolę cappucino i takie też próbowałam. Obłędne ! Tak delikatne, że nie potrzebuje dosładzania ;) Ceny zbliżone do naszych, więc wszystkim kawoszom polecam :)

- Spaghetti z małżami ;) Statystycznie w każdej restauracji przynajmniej jedna osoba takowe kosztowała. Nie jestem fanką owoców morza, jednak zdecydowałam się spróbować.

- Alkohole. Znajdziemy tutaj wiele win wytrawnych oraz półwytrawnych, rzadziej słodkich. Polecam szczególnie spróbować szampany, wybór jest ogromny a smak wyśmienity. Nie mogłoby zabraknąć Limoncello- mocny, słodki likier produkowany z cytryn.

- Parmezan, którego smak jest dużo delikatniejszy niż tego dostępnego w Polsce a także dwa razy tańszy ;)

1 komentarz:

  1. Włochy moje marzenie :)

    Witaj, organizuję konkurs na moim blogu jeśli chcesz się przyłączyć to zapraszam:
    www.photographyismyexistence.blogspot.ie/2015/08/konkurs-od-photopassion-prizes-with.html/
    Życzę Tobie miłego i słonecznego weekendu!
    ~Photopassion

    OdpowiedzUsuń